dsc02012kh4.jpg

 

昨天在Square雜誌的那篇採訪,中間大衛提到他剛完成Eagle Scout老鷹童子軍的任務要求,還說他本來以為做不到的,可是盡力之後,還是完成了,所以他很開心。這件事發生在去年11月,雖然有點久了,不過為了要讓大家了解這件事的來龍去脈,同時這件事又非常能夠表現大衛的真實自我,所以不可不補報。


一個第一支單曲賣到白金,第一張專輯隨便賣賣就賣到金唱片如旋風般走紅的少年歌手,去年11月20號在百忙中好不容易回到家(猶他州),念茲在茲的居然是我還差幾項社區服務工作可以讓我晉級老鷹童子軍?

 

他在11月21號發的部落格帖子裡寫到:I also just wanted to let you guys know really quick that I had enough time this week to work on my scouting! I tried to do as much as I could earlier this week while I had some time off since I was home for a fewdays. And then.. I had my eagle project yesterday! I got a bunch offriends together to help me plant some small trees and shrubs at a park, and we planted 180 plants. I’m so excited about this guys! I didn’t think I’d ever have the time this year to work on my scouting, but we pushed for it. Completing this is a really big thing for me, especially since I was wondering if I’d even be able to get it haha. But I’ll let you know when I get everything wrapped up with that.

 

所以他拼命工作了幾天,就是為了好空出空檔回家把樹種完。到家後他就打電話給所有朋友:“哈囉,明天來幫我種樹哦!我還差幾小時社區服務就可以拿到老鷹童子軍的頭銜了”?我們的大衛就是這種人,相信我,他的名聲和唱片賣幾張都比不上他能不能為大家服務來的重要。畢竟大衛媽媽有次在接受訪問的時候就說過:“我的大衛不過就只是個很有愛心的青少年罷了。”

 

附註:Eagle Scout是美國童子軍階級裡的最高一階,一旦得到頭銜可以終生保持,要進階到這個階級,申請人必須完成21個merit badges,每個merit

badges都有不同的要求,通常都和社區服務有關。

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    GengenW 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()