close

 

Picture 4.png

Picture 5.png

digitalspy

 

這篇的翻譯是elysion幫忙做的,版主太幸福了,現在有幫手了, yaaayyyy!!!elysion,you are the best!

 

翻譯和原文附在繼續閱讀之後。


Q:你第一首單曲crush的內容是?
這首歌是寫不清楚自己的愛慕是一時的迷戀還是真正的愛情


Q:你曾經迷戀過名人嗎
我從來不迷戀名人!(這我們都知道,大衛別激動)我不相信這種事,我認為你必須真正了解一個人才會有這種感覺。人們認為他們了解名人,可是如果你從未見過他本人,你怎麼可能瞭解他?通常我唱歌可以融入歌的感覺,不過我愛慕的對象還沒有出現。


Q:這張唱片我們可以期待聽到什麼
這是一張流行專輯,錄製的非常快,所以過程有點困難因為我還有很多事需要學習。我沒有太多時間寫歌,但我還是在專輯中放了幾首創作。


Q:你需要多少時間來錄製唱片呢?我記得第六季冠軍jordin sparks說她只花了三個禮拜
是的就是三個禮拜左右 我沒辦法把時間全部花在唱片上,因為我當時還要參加AI的巡迴演唱會。所以當我有假日可以寫歌和錄製專輯時,我會全力投入。這張專輯幾乎是在全國各地錄製的,明尼蘇達,紐約,馬里蘭…..
你還錄製了robbieWilliams 的angel,你是這首歌的大粉絲嗎
是的,這可能是我最喜歡唱的歌,我喜歡聽robbie和take that的歌


Q:Take that 在美國並不這麼有名,你怎麼知道他們的呢(問的好啊!剛好可以顯示david豐富的音樂知識和鑑賞力)
我在還沒參加AI前,很喜歡讀排行榜了解世界各地流行什麼歌。我會登入bbc的網頁,因此我發現了Natasha Bedingfield, Daniel Bedingfield and Take That等人
※    David 最喜歡take that 的'Rule The World'


Q:在這次的唱片錄製過程中你還跟Daniel Bedingfield合作了對吧
是的,他對我的幫助很大,確保我雖然是新人但是沒被占便宜,在寫作中,他也確保這首歌能夠表達真正的我。
(Natasha的哥哥,作曲家,與大衛合作works for me)


Q:你小時候曾經因聲帶麻痺而受苦,那是怎麼回事?
其實我也不是很清楚發生了什麼事。我得了支氣管炎,但因為又有盲腸炎,所以他們以為我感染病毒。當時我在參加star search歌唱比賽時,我幾乎每一首歌都是聲嘶力竭的唱完。我唱越多歌,就越難講話甚至難以呼吸。當我去看醫生時,他說我半邊聲帶是麻痹不動的。我嚇壞了!對於當時13歲的我來說我完全不了解這是什麼意思。


Q:現在完全康復了嗎?
我想是的。我猜這幫助我擁有現在的聲音。我的聲音仍然有氣音和沙啞的問題,但我想這就是現在的我。我曾經必須停止唱歌一陣子,因為沒辦法控制自己的聲音,令我非常沮喪。但我想這段經歷只是顯示只要你非常熱愛一項事物而且非常想要達成目標,那麼總會有好的結果(works out fine)只要你願意不斷嘗試。我覺得AI真的給了我第二次機會。

What's your debut single, 'Crush', about?
"It's about not being sure exactly what you feel for someone. You're like, 'Is this real, or is it just one of those normal everyday crushes?' It's really about the confused emotions that arise in that situation."

Do you have a crush on anyone famous at the moment?
"I've never had a celebrity crush! I don't believe in those really. I feel like you have to get to know the person before you start to feel anything like that. People always think they know celebrities, but how can you when you've never met them? When I was younger, I was never that into anyone in particular. I'd get really into a song but I didn't know who it was by a lot of the time."

What can we expect from your album?
"It's a pop album and it was really fun to work on. With the Idol artists, they really have to rush the album together and that was hard for me because I was still learning about everything. I didn't really have time to work on my songwriting, but I did manage to get a couple of my own songs on the album. I'm really excited about that."

How long did you have to make the album? I remember Jordin Sparks saying she'd put hers together in three weeks.
"Yeah, it was three weeks pretty much! I wasn't able to be that hands on with the whole project because I was on the Idol tour while I was recording. Whenever I had a day off to write and record, I'd try to fit in as much as I could. It means that I recorded the album all over the country though. I recorded in Minnesota, Oklahoma, Indiana, New York, Maryland..."

You've recorded a version of Robbie Williams's 'Angels' for the album - and you sang it on Idol too. Are you a big fan of that song?
"Yes, I think it's such a powerful song. It's probably my favourite song to sing actually. I love Take That and Robbie Williams - I actually really want to learn 'Rule The World' by Take That because I love that song too.'"

Take That aren't that well-known in the States. How did you get into them?
"Well, everyone knows that song 'Whatever I said, whatever I did, I didn't mean it...' but they don't know anything else. It's weird. Before American Idol and all this stuff I was obsessed with music charts and I used to go online to find out what was popular in other countries. I'd log on to the BBC website and that's how I found out about artists like Natasha Bedingfield, Daniel Bedingfield and Take That."

You got to work with Daniel Bedingfield on the album, didn't you?
"Yeah, he's quite the character! He was so genuinely concerned for me since I'm pretty new to the industry and everything was happening so fast. He watched out for me and really wanted to make sure I wasn't taken advantage of. He really made sure my personality came through on the song we worked on, which I really appreciated."

You suffered from vocal paralysis when you were younger. What happened?
"I'm not really sure what happened. I was really sick for a few months - I had a really bad case of bronchitis, then I had appendicitis and then they think I caught a virus. I was on a show called Star Search at the time and I could barely get through one song without totally wearing my voice out. The more I was singing, the harder it was getting to talk and even breathe. I went to the doctor and apparently one side of my vocal cords wasn't moving, which really freaked me out because I was only 13 at the time and I didn't know what that was supposed to mean."

Are you fully recovered now?
"I feel like it. I mean, I think it's helped to give me the sound I have now. I still have a pretty gaspy, wheezy breathing issue but I guess that's just me now. I had to stop singing for a while because my voice couldn't handle it and that was really frustrating. But I think it just goes to show that if you love something and really want to do it, it all works out if you keep trying. I really feel like Idol has given me a second chance."

'Crush' by David Archuleta his out now. His self-titled album follows on March 2.

arrow
arrow
    全站熱搜

    GengenW 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()