close

 

Picture 11.png

 

這個新聞再發一次,因為這次多了我們偉大Elysion的翻譯,上次有看沒有懂的可以再來讀讀。

 

BBCnews

 

請去繼續閱讀之後享用。

Q:American Idol結束後,你都在做什麼呢?

整個夏天我都在參加AI的巡迴演唱會以及錄製11月發行的專輯。在這過程中我做了很多表演,包含在紐約麥迪遜花園廣場的那場。夾在Kayne West和Chris Brown等人之間表演感覺很怪〈一點都不奇怪,大衛你已經紅啦!看來shannon是對的,大衛永遠不會變的jaded)。


Q:你唱CRUSH了唱煩了嗎?

(這個問題真犀利啊)不會,我很喜歡這首歌。我要煩一首歌需要很久,如果常常在電台聽到可能會煩,可是我不在電台聽自己的歌的(他又來了!)


Q:你參加AI時還非常年輕,你是不是一直期盼去參加AI的海選呢?
我一直覺得自己要去參賽還不夠好。我十二歲的時候贏得了STAR SEARCH這個比賽節目。可是當時我的聲帶麻痺了,影響到演唱,後來我甚至覺得再也不能唱歌了。之後我接受聲帶復健並決定參加AI的海選。我差一點沒有去參加海選,因為我覺得沒有道理把時間和金錢花在那裡,但是我在最後一刻還是決定參加,而且辭去了在我家附近的劇院管音效和燈光的暑假工作。


Q:你覺得Simon如何?(AI的毒舌評審)
我很喜歡Simon。大家都說他是個可怕又嚴格的渾球。但我覺得他人很好。在節目中即使他的講評不全然是正面的,但仍能激勵人心,使人有更好的表現。


Q:你現在是美國的少女殺手了,可是我最近讀到你還沒有初吻過,這怎麼可能呢?
我從來沒有交過女朋友,覺得交女朋友還太年輕。我覺得現在學生開始戀愛太早,還不夠成熟到了解真正感受之前就陷入愛河。我不想太早就為愛昏了頭,我還在等最適合我的女生。以前沒什麼人對我有興趣,可是現在對我有興趣的人非常多,真奇怪。(一點都不奇怪,以前你那麼害羞,就算有人對你有興趣,也不敢對你輕舉妄動,現在你變成世界偶像了,大家還客氣甚麼呢,對吧?版主說的)

Q:你收過最奇怪的禮物是甚麼?

昨晚有人送給我一隻海綿麥克風,讓我在洗澡時也可以唱歌。(這是甚麼跟甚麼?以前大衛老說他收過最奇怪的禮物是一個剝櫻桃的東西, 看來這個海綿麥克風打敗了那個櫻桃)


Q:你在My Space上有十四萬個朋友,是你本人接受他們的邀請嗎?
其實是別人代勞的,但我每個禮拜都會更新照片和發新貼。跟粉絲建立好關係是非常重要的。看看粉絲寫些什麼是很有趣的,大部分的人老是說我愛你,但也有人留言很有趣。(So, from now on,find some cool things to tell David instead of rambling I LOVE YOU non-stop。elysion說的)


Q:你怎麼保持仍然作個普通的青少年?(指為什麼他沒有因為成名而變的世故或成熟)
是我的價值觀讓我能夠支撐到現在。我沒甚麼變,只是大家現在知道我是誰了罷了。當然我將來會因為有不同的經驗而改變,但對我的朋友和家人而言,我會永遠就是大衛而已。


Q:你會看新一季的AI嗎?
我會找時間看,我是這個節目的忠實觀眾,而且AI也的確發掘了很多有才華的人。


Q:你覺得AI的新規則如何?像是少放一點慘不忍睹的海選片段?
不少人喜歡看那些片段,可是我總為那些人感到難過(大衛善良的心),參加預賽要花很多時間和毅力。所以我很高興他們去掉這個規則。


Q:你知道有一個自由拳擊手跟你同名嗎?你曾經被人誤認成他嗎?
我知道那個人!但我從未見過他或被被誤認成他。如果能見面應該很有趣,他是個拳擊手,跟我完全相反,如果我們在拳擊場見面他一定會痛宰我。(cute to say that)

What have you been up to since American Idol finished?

We went on the American Idol tour over the summer and during that time I was working on my album which came out in November.

I've been doing a lot of promos for it since, including one at Madison Square Garden - it was so weird as I was between Kanye West and Chris Brown! It was really intimidating but so exciting.


Are you sick of singing your new single Crush yet?

I'm not sick of it, I really like the song. It takes a while for me to get sick of a song - if it's on the radio a lot I get sick of it. But I don't listen to my own songs on the radio anyway because that's just weird.


You were very young when American Idol first started, were you counting down the days until you were old enough to audition?

I thought I was never good enough to do it. I did a show called Star Search when I was 12 but during that I got vocal paralysis, which had an effect on my singing and I thought there's no way after that.

Then I took some vocal therapy and decided to audition. I almost didn't because I thought there was no point in wasting all that money and time when I didn't think I'd get very far.

But I decided at the last minute and had to quit my summer job running the lights and sound at an amphitheatre near my house.


David Archuleta and David Cook
David Archuleta lost out in the American Idol final to David Cook

What do you think of Simon Cowell?

I really like Simon. Everyone's really like, "he's a jerk and scary and mean" but I think he's really nice. He had a lot of good things to say on the show and if they weren't positive, it was to help motivate you to do better.


You're now a teen heart-throb in the US but I read recently that you've yet to have your first kiss - how is this possible?

I've never had a girlfriend - I've just always felt too young to be into that stuff.

I think that people at school start too soon and haven't matured enough to worry about it and understand what they're feeling. I don't want to let myself get confused too quickly and I'm just waiting for the right girl.

It's weird because I didn't have a lot of offers before and now I get a lot.


What's the most random gift a fan has sent you?

Last night, I got this sponge microphone so when you're in the shower you can pretend you're singing - that was really weird - I've not used it yet!


You've got almost 140,000 friends on MySpace - do you accept them all yourself?

Someone else accepts all the friends but I update my blogs and pictures. You have to build a relationship with your fans, so I think it's a really important thing to do.

It's fun to read what people have to say and it gets them more involved. Most of them are saying the same thing like "I love you" but a bunch of them have really cool things to say.


David Archuleta
Archuleta received the Teen Choice Award for most fanatic fans in 2008

How do you stay a typical teen?

By remembering my values and things that help me stay strong through all of this. I don't think I've changed that much as a person, it's just people now know who I am.

Of course I'm going to start changing from the experience I have but I still have the same friends and I'm still David to them and my family.


Are you going to watch the new series of American Idol?

I'm going to try - especially now I know what they've gone through because I know how it feels. I've always been a fan of the show and they find some really good, talented people.


What do you think of the new rules like not showing so many of the car-crash auditions?

A lot of people like those but I always felt bad for them. They do so much waiting and it takes a lot of time to commit to something like that so I'm glad they're changing that.


Did you know there is a kickboxer called David Archuleta and have you ever been mistaken for him?

I've heard about him! I've never met him or been mistaken for him. But it'd be kind of funny to meet him because we have the same name and he's a kickboxer which is the opposite thing to me - and because I'd probably die if I was in a kickboxing match.

Crush is out now. David Archuleta was talking to BBC entertainment reporter Genevieve Hassan.

arrow
arrow
    全站熱搜

    GengenW 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()